Heerlen, Nederland | Gepubliceerd op: 2 december 2011
Pitch
iVigilo Video Suite maakt een Mobiele Videostudio van een iOS 5 apparaat ! www.ivigilo.com/videosuite http://pr.co/p/000nkz
Samenvatting
Vandaag heeft Naboo de lancering van iVigilo Video Studio aangekondigd, de eerste iOS 5 App die videobeelden in HD kwaliteit kan opnemen, het camera signaal kan uitzenden via het internet en real-time videobewerkingen kan toepassen op een iOS 5 apparaat zoals een iPhone, iPod touch of een iPad met een ingebouwde camera. iVigilo Video Studio maakt daarbij ook nog eens time-lapse opnames mogelijk in HD kwaliteit zoals van een aankomende onweersbui of de voortgang van een renovatieproject.
Details

Vandaag heeft Naboo de lancering van iVigilo Video Suite aangekondigd, de eerste iOS 5 App welke verbeterde HD opnames, live video streaming en real time beeldbewerking van HD video beelden op een iPhone, iPod touch of iPad welke met een camera zijn uitgerust mogelijk maakt. iVigilo Video Suite geeft gebruikers ook de mogelijkheid om HD time-lapse opnames te maken zoals van een aankomende onweersbui of de voortgang van een renovatieproject.

Met iVigilo Video Suite kan iedereen – van beginners tot videofanaten – zijn of haar iOS 5 apparaten gebruiken voor het produceren, opnemen, bewerken en uitzenden van live HD video beelden. Speciale functies zijn onder andere:

• Videostreaming waarbij de live beelden van de camera van het iOS 5 apparaat met een browser bekeken kunnen worden door iedereen waar ook maar ter wereld, eventueel beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. Video Suite's videostreaming functie maakt van het iOS 5 apparaat een eenvoudig te bedienen draadloze netwerk camera oplossing welke geschikt is om te gebruiken als babyfoon, beveiliging voor huis en kantoor en het live streamen van gebeurtenissen met vrienden en familie.
  • Volledige controle  op afstand over de camera van het iOS 5 apparaat via de ingebouwde iVigilo administratie website.
  • Real time beeldbewerking met digitale zoom (1-6x) en bewerkingsfuncties zoals helderheid, contrast, kleurtoon, tint, verzadiging en witbalans. Elke bewerkingsfunctie kan samen met andere bewerkingsfuncties gebruikt worden om letterlijk honderden speciale effecten te creëren. Op een iPhone 4s of iPad 2 kan de beeldbewerking in real-time bekeken, gewijzigd en opgenomen worden. Op een alle andere iOS 5 apparaten met camera kan de beeldbewerking in real time preview bekeken worden en achteraf toegepast worden op de opname.
  • Full HD video camera, met extra time-lapse opname modus stelt gebruikers in staat om de beelden op te nemen welke via de lens van een iOS 5 apparaat binnen komen.

Voor diegenen die een live videostream vanaf hun iOS apparaat willen faciliteren heeft iVigilo Video Suite een ingebouwde webserver waarmee een live videosignaal verzonden kan worden naar een beveiligde webpagina. Gebruikers kunnen bezoekers om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen om de videostream te kunnen bekijken.

Als de beelden eenmaal uitgezonden worden kan de opname van de videostream op afstand bestuurd worden via de administratie website, welke opties biedt zoals het kiezen van de camera op de voor of achterkant, de video kwaliteit regelen en aan/uit knoppen voor opnemen, flitser en time-lapse modus.

De time-lapse opname modus is een geweldige functie voor iedereen die de voortgang wil laten zien van een normaal gesproken langzaam proces - zoals bouwprojecten, wolkenvelden en bloeiende bloemen - op een versnelde manier. Door gebruik te maken van Video Suite's time-lapse opname modus kunnen gebruikers simpelweg het aantal beelden per tijdsinterval uitkiezen, zoals bijvoorbeeld een afbeelding per minuut,  om vervolgens het iOS 5 apparaat op een vaste plek neer te zetten en te beginnen met opnemen. De opgenomen beelden worden dan snel achter elkaar weergegeven, bijvoorbeeld 30 keer de snelheid waarmee ze opgenomen zijn.

Afhankelijk van hoe een opgenomen video gebruikt zal worden, zoals het bekijken op een PC of delen via een sociale netwerk website of via email verstuurd wordt naar vrienden, kunnen gebruikers van iVigilo Video Suite ervoor kiezen om de kwaliteit en het formaat van de video te wijzigen. iVigilo Video Suite biedt drie verschillende HD opname modi aan om gebruikers volledige controle te geven over de kwaliteit en de grootte van de opgenomen video bestanden. Van 1080P op een iPhone 4s, tot 720P op een iPhone 4/iPad 2/4e generatie iPod touch, tot 480P op een iPhone 3GS/iPad.

Videofanaten willen meer dan alleen maar het vastleggen van ruw beeldmateriaal met hun camera's – ze willen de mogelijkheid om de beelden te bewerken en manipuleren. iVigilo Video Suite's real time videobewerkingsmogelijkheden stelt gebruikers in staat om handmatig een groot aantal eigenschappen van het opname signaal te wijzigen om zo de opname kwaliteit te verbeteren en geavanceerde effecten te creëren. Bijvoorbeeld het beroemde Avatar effect, welke ervoor kan zorgen dat mensen in de opgenomen beelden dezelfde kleur hebben als de Na'vi personages in de Avatar film. Dit effect kan eenvoudig toegepast worden op individuen in een video opname door eenvoudig de kleurtoon aan te passen in Video Suite.

IVigilo Video Suite is beschikbaar in de Apple App Store voor EUR 1.59. Voor meer informatie bezoekt u  www.ivigilo.com

Over Naboo BV

Naboo BV is gevestigd in Heerlen, Nederland en werd opgericht in 1999. Via de Naboo Media divisie houdt het bedrijf zich bezig met het ontwerp, de ontwikkeling en de distributie van innovatieve software en diensten op en via het internet. Naboo is de ontwikkelaar en uitgever van de iVigilo multimedia Apps.  © 2011 Naboo BV. Alle rechten voorbehouden. iVigilo en het iVigilo logo zijn geregistreerde handelsmerken van Naboo BV in de Europese Unie en andere landen. Apple, het Apple logo, iPhone, iPod touch, iPad en Mac OS zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de Verenigde Staten van Amerika en andere landen. De App Store is een dienst van Apple Inc.